11:57 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گوشی همراه

گوگل و اپل نتوانستند حریف اپلیکیشن عربستانی شوند!
پایگاه خبری راد: ماه گذشته بود که اخبار و گزارش‌های متعددی منتشر شد که نشان می‌داد یک اپلیکیشن عربستانی به مردان اجازه می داده زنان و دختران خود را تحت تعقیب قرار داده و موقعیت جغرافیایی آنها را ردیابی کنند.
چرا نباید گوشی هوشمند مجهز به شبکه 5G بخریم؟
پایگاه خبری راد: کارشناسان خطاب به کاربران و علاقمندان به محصولات تکنولوژی، توصیه کرده‌اند که به دلایل متعددی فعلا باید در خریداری گوشی هوشمند مجهز به شبکه 5G دست نگه دارند.
توزیع ۶۰۰ هزار حلقه لاستیک بین رانندگان کامیون
پایگاه خبری راد: معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در شش ماه دوم سال با راه‌اندازی سامانه الکترونیکی، لاستیک عادلانه در حال توزیع است، عنوان کرد: امسال ۶۰۰ هزار حلقه لاستیک بین رانندگان کامیون‌ها توزیع شد.
بدافزاری که کیف پول مجازی کاربران را دزدید!
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان امنیتی به تازگی دریافته‌اند که بدافزار جدیدی در پلتفرم فروشگاه آنلاین گوگل پلی استور وجود دارد که ارزرمزهای موجود در کیف پول مجازی کاربران را به سرقت می برده است.
مسیریابی نابینایان در ایستگاه راه‌آهن با یک اپلیکیشن
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر به پیاده‌سازی نرم‌افزاری برای مسیریابی در ایستگاه‌های راه آهن دست یافتند که با اضافه کردن قابلیت صوتی در آن، نابینایان از این نرم‌افزار می‌توانند برای مسیریابی بهره‌مند شوند.
۹۹ درصد قبض‌های تلفن ثابت به‌صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود
پایگاه خبری راد: در حالی‌که با حذف قبوض کاغذی، صرفه‌جویی بسیار زیادی در وقت و هزینه و هم‌چنین کمک بسیاری به اجرای مکاتبات اداری می‌شود، به نظر می‌رسد هم‌اکنون نزدیک به ۹۹ درصد از تمام قبض‌های تلفن ثابت در سراسر ایران به‌صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود.
هزینه سالیانه صدور قبض کاغذی آب، برق، گاز و تلفن چقدر است؟!
پایگاه خبری راد: دولت الکترونیکی خدمتی است که اگر از مرحله‌ شعار به عمل برسد، به واسطه‌ آن می‌توان در کنار صرفه‌جویی ۳۳۰ میلیارد تومانی اتصال کارت سوخت به کارت بانکی، ۱۴۴۰ میلیارد تومان در هزینه‌ قبوض صرفه‌جویی کرد و این موارد شاید ابتدایی‌ترین بهره‌برداری‌ها از هوشمندسازی فرآیندهای دولتی باشند.
 آنتی‌ویروس‌ها در مقابله با نفوذ بدافزارهای ارز دیجیتالی عاجز هستند
پایگاه خبری راد: به گفته محققان امنیتی، بسیاری از برنامه‌های آنتی ویروس نیز از مقابله با نفوذ بدافزارهای مرتبط با سرقت ارزهای دیجیتال رمزپایه به رایانه کاربران ناتوان و عاجز مانده‌اند.
استقلال کشورها با آینده فضای مجازی در خطر است
پایگاه خبری راد: این خدمات و ابزارهای فضای مجازی در حقیقت استعمار نوین است و دیگر برای چپاول کشورها نیازی به ناو و سرباز نیست، بلکه با این پلتفرم ها به سادگی این امر ممکن خواهد شد.
 هنگام خرید گوشی به چه نکاتی باید توجه شود؟
پایگاه خبری راد: پس از اجرایی شدن رجیستری، کاربران هنگام خرید گوشی همراه ،باید توجه داشته باشند که به بهانه‌ رجیستری و فعال‌سازی، هزینه‌ای به فروشنده پرداخت نکنند.
هر تهرانی سالانه ۵ برابر وزن خود پسماند تولید می‌کند
پایگاه خبری راد: یک کارشناس پسماند اداره محیط زیست استان تهران گفت: هر تهرانی در سال بیش از ۳۱۰ کیلوگرم پسماند شهری تولید می‌کند و اگر وزن او را به‌طور میانگین ۶۵ کیلوگرم در نظر بگیریم، میزان تولید پسماندش حدود پنج برابر وزن خود است.
برای کاهش خطرات امواج موبایل چه کنیم؟
پایگاه خبری راد: به تازگی کارشناسان فعال در حوزه فناوری به کاربران موبایل توصیه کرده‌اند که به منظور حفظ سلامتی خود و کاهش خطرات امواج موبایل، مجموعه اقداماتی را انجام دهند که در این گزارش به آن اشاره شده است.
شرایط رومینگ اپراتورها در اربعین
پایگاه خبری راد: با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و حضور زائران ایرانی در کشور عراق، لازم است مشترکان از شرایط و هزینه‌های رومینگ برای برقراری تماس آگاه باشند.
در صورت سرقت گوشی‌های آیفون، باید چکار کرد؟
پایگاه خبری راد: شاید بزرگترین کابوس برای تمامی کاربران گوشی‌های هوشمند دزدیده شدن دستگاه موبایل آنها باشد، ولی با قابلیت Find My Phone قادر خواهند بود آن را ردیابی و محتویاتش را حذف کنند.
دستگیری سارقان پرسه‌زن در مترو تئاترشهر
پایگاه خبری راد: فرمانده یگان انتظامی مترو از دستگیری دو سارق در ایستگاه مترو تئاترشهر خبر داد.